Anunț important: Sute de mii de români s-au trezit cu actele expirate – Ce trebuie să facem
Începând cu data de 7 iunie 2022, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe timpul stării de urgență și stării de alertă, însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stării, își pierd valabilitatea.
Precizăm faptul că, în data de 7 martie 2022, la nivel național, erau înregistrate un număr de aproximativ 387.000 documente de identitate expirate în perioada 01.03.2020 – 07.03.2022, iar până la data de 28.05.2022 pentru aproximativ 267.000 nu a fost solicitată preschimbarea.
În mod normal, eliberarea unui buletin durează aproximativ 30 de zile. Sunt însă și situații în care putem obține cartea de identitate mai rapid. Spre exemplu deplasările urgente în alt stat membru UE pentru studii sau pentru tratamente medicale.
Dacă suntem prinși cu buletinul expirat riscăm o amendă de până la 150 de lei. Pe de altă parte, dacă ne urcăm la volan cu permisul de conducere expirat, amenda ajunge la 500 de lei.
„Pentru evitarea prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul acestor servicii publice, recomandăm cetățenilor să acceseze platformele de programare on-line şi/sau telefonic existente la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor. Astfel, recomandăm consultarea programului de activitate al serviciului public comunitar de evidență a persoanelor de la locul de domiciliu, inclusiv prin accesarea website-urilor primăriilor în subordinea cărora acestea funcționează.”, recomandă autoritățile.